Omoda 5 - crash test NCAP

🇨🇳 Dział poświęcony analizie rynku chińskich samochodów w Europie. Dyskutuj o dostępności modeli, strategiach sprzedaży, polityce cenowej oraz zainteresowaniu europejskich kierowców autami z Chin! 🇪🇺
Regulamin forum
🇨🇳 Dział poświęcony analizie rynku chińskich samochodów w Europie. Dyskutuj o dostępności modeli, strategiach sprzedaży, polityce cenowej oraz zainteresowaniu europejskich kierowców autami z Chin. Śledź najnowsze trendy i opinie na temat ekspansji chińskich marek! 🇪🇺
ODPISZ
Awatar użytkownika
CHAF
Moderator
Posty: 59
Rejestracja: 09 lutego 2025, 00:33

Omoda 5 - crash test NCAP

CHERY OMODA 5 – Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP

CHERY OMODA 5 to kompaktowy SUV, który zadebiutował na rynku w 2022 roku. Model testowany przez Euro NCAP wyposażony był w silnik 1.6T i posiadał napęd na przednie koła. Jego masa własna wynosiła 1423 kg.

W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP, OMODA 5 uzyskała ogólną ocenę pięciu gwiazdek. Poniżej przedstawiono szczegółowe wyniki w poszczególnych kategoriach:

1. Ochrona dorosłych pasażerów: 87%
  • Test zderzenia czołowego (offsetowy): Kabina pasażerska pozostała stabilna. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Jednak producent nie dostarczył wystarczających dowodów na zapewnienie podobnego poziomu ochrony dla osób o różnej posturze lub w różnych pozycjach, dlatego oceniono tę ochronę jako marginalną.
  • Test zderzenia pełnopowierzchniowego: Ochrona wszystkich kluczowych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla manekinów symulujących małe kobiety zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach.
  • Test zderzenia bocznego: Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę wszystkich kluczowych obszarów ciała. Jednak kurtyna powietrzna nie zadziałała zgodnie z oczekiwaniami, co wpłynęło na obniżenie oceny ochrony głowy.
  • Test uderzenia w słup: Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna ze względu na odczyty kompresji żeber.
  • Ochrona przed urazami kręgosłupa szyjnego (whiplash): Testy przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę w przypadku uderzenia z tyłu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wskazała na dobrą ochronę.
Dodatkowo, OMODA 5 jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który w razie wypadku automatycznie powiadamia służby ratunkowe, oraz system MCB, który aktywuje hamulce po kolizji, aby zapobiec dalszym zderzeniom.

2. Ochrona dzieci: 87%
  • Test zderzenia czołowego i bocznego: Ochrona wszystkich kluczowych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla obu manekinów dziecięcych.
  • Funkcje bezpieczeństwa: Poduszka powietrzna pasażera z przodu może być dezaktywowana, co umożliwia montaż fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Informacje o statusie poduszki są czytelne dla kierowcy.
  • Montaż fotelików: Wszystkie typy fotelików, dla których zaprojektowano OMODA 5, można było prawidłowo zamontować i zabezpieczyć.
3. Ochrona pieszych i rowerzystów: 68%
  • Ochrona głowy: W większości przypadków dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem twardych słupków przedniej szyby oraz dolnej części szyby, gdzie odnotowano słabe wyniki.
  • Ochrona nóg: Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych, ale ochrona miednicy była w większości słaba.
  • System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB): System skutecznie reagował na pieszych i rowerzystów, w większości przypadków unikając kolizji.
4. Systemy wspomagające bezpieczeństwo: 88%
  • AEB: System wykazał dobrą skuteczność w testach reagowania na inne pojazdy, pieszych i rowerzystów.
  • Asystent pasa ruchu: System skutecznie pomagał w utrzymaniu pojazdu na właściwym pasie.
  • Monitorowanie stanu kierowcy: OMODA 5 jest wyposażona w system monitorujący zmęczenie kierowcy oraz przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach.
Podsumowując, CHERY OMODA 5 oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa we wszystkich kluczowych obszarach, co zostało potwierdzone maksymalną oceną pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.

Więcej informacji oraz szczegółowe wyniki testów można znaleźć na oficjalnej stronie Euro NCAP.

Dla zainteresowanych, poniżej dostępny jest materiał wideo przedstawiający przebieg testów zderzeniowych CHERY OMODA 5:
ODPISZ